Szkoła Podstawowa w Białych Błotach

Wycieczki szkolne

PLANETARIUM KLAS SZÓSTYCH

Nauczyciele przyrody z panią Żanetą Piotrowską – Sas na czele, jak co roku zorganizowali wyjazd do planetarium w Toruniu dla uczniów klas VI. W dniu 21.11.12r. na wycieczkę udały się klasy VI a,

VI b oraz VI e. Natomiast 22.11.12r. pojechały klasy VI c i VI d.

Naszą przygodę z Toruniem rozpoczęliśmy od zwiedzania nowej Sali interaktywnej – GEODIUM. Wykonywaliśmy tam różne doświadczenia dotyczące zjawisk związanych z naszą planetą, np. jak powstaje miraż, wybuch wulkanu, wytwarzanie energii w sposób ekologiczny (wiatrak, baterie słoneczne) itp.

KLASY III A I III E W MALBORKU

05.06.2013 r. klasy III a i III e wybrały się na całodniową wycieczkę do Malborka. Dzień okazał się pełen wrażeń. Po trzygodzinnej podróży autokarem dotarliśmy do Zamku w Malborku. Przywitała nas deszczowa pogoda, która ani na trochę nie popsuła nam humorów. Pan Przewodnik oprowadzał nas po Zamku  prawie trzy godziny, opowiadał o historii Zamku, o Wielkich Mistrzach, o próbach zdobycia Zamku przez wojska polskich królów. Zamek okazał się ogromny.

BIWAK KLASY VI D

W dniach 26-27 października w murach naszej szkoły odbył się biwak klasy 6 d. Podczas pierwszego wspólnego posiłku (herbata, ciastka i ciasto czekoladowe z jabłkami) uczniowie zostali podzieleni na sekcje odpowiedzialne za posiłki i porządek. Następnie był czas gdzie szóstoklasiści wspólnie grali i rozmawiali. Po czym zorganizowali wojnę na poduszki: dziewczęta - chłopcy. Tradycyjnie odbyła się gra "zbijak" oraz mecz piłki nożnej  na sali gimnastycznej. Podczas wspólnych posiłków furorę robiły sandwiche (które dziewczęta nie nadążały robić) oraz ciepła herbata z cytryną.

BIWAK KLASY VD

W dniach 19.10.2012 - 20.10.2012 odbył się szkolny biwak klasy VD.

Po rozpakowaniu naszych rzeczy wszyscy zagraliśmy w matematycznego chińczyka. Potem odebraliśmy zamówioną pizzę (była pyszna … palce lizać!). Następnie bawiliśmy się w gry ruchowe, tańczyliśmy na specjalnej macie, budowaliśmy model domku oraz graliśmy w różnorodne gry planszowe. Na zakończenie wieczoru obejrzeliśmy film pt. Harry Potter i kamień filozoficzny.

ŚWIATOWY DZIEŃ CZYSTYCH RĄK

15 października to Światowy Dzień Czystych Rąk. Z tej okazji klasa 1f postanowiła odwiedzić Muzeum Mydła i Historii Brudu w Bydgoszczy. Poznaliśmy zwyczaje dbania o higienę już w starożytnej Grecji oraz historię powstawania mydła. Mogliśmy powąchać mydełka, które są starsze od nas. Testowaliśmy pierwszy wymyślony prysznic i toaletę oraz suszarkę do włosów z lat 50-tych. Niektórzy z nas zmierzyli się z bardzo trudnym zadaniem, jakim było pranie ręczne na starej tarce.

WYCIECZKA DO SOLCA KUJAWSKIEGO

Nadszedł dzień oczekiwanej wycieczki. 11 października dzieci ze wszystkich grup oddziału przedszkolnego wybrały się na wycieczkę do JuraParku w Solcu Kujawskim. Na miejscu czekało na dzieci mnóstwo atrakcji m.in. ścieżka edukacyjna śladami prehistorycznych stworzeń, oglądanie filmu w 5D, karuzele i zabawy na placu zabaw.

Wszyscy wrócili uśmiechnięci i pełni wrażeń z nadzieją, że jeszcze raz w to miejsce powrócą.

Więcej…

PIĘKNA PRZYRODA I JEJ DARY!

Uczniowie kółek: plastycznego i fotograficznego wraz z opiekunami – Ireną Gniazdowską i Anną Olkowską wybrali się na pobliską Ścieżkę Dydaktyczną w celu pozbierania materiałów do prac plastycznych oraz sfotografowania piękna jesiennego krajobrazu. Wyjście zaowocowało przemoczonymi nogami od zbierania nie tylko szyszek i fotografowania roślinek, ale przede wszystkim od uzbieranych w siatkach, kieszeniach i kapturach grzybów, których tego dnia było niemało.

RAJD PIECZONEGO ZIEMNIAKA

Dnia 3 października 2012 roku klasa IVd i IVe udały się do Kruszwicy na „Rajd Pieczonego Ziemniaka”. W ramach rajdu odbył się:

- rejs słynnym statkiem wycieczkowym Rusałka oraz promem,

- gry i zabawy na świeżym powietrzu,

- wybory miss i mistera rajdu,

- objadanie się grillowanymi kiełbaskami i oczywiście pieczonymi ziemniakami,

- zwiedzanie Mysiej Wieży.

WYCIECZKA KLASY VC DO OPERY

Dnia 2 października 2012 roku odbyła się wycieczka klasy V c do Opery Nova w Bydgoszczy na spektakl „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”.

Uczniowie z zapartym tchem  śledzili losy królewny i jej przyjaciół. Chętnie dali się też porwać do zabawy z rozbrykanymi krasnoludkami, które pojawiły się również na widowni.

BIBLIOTEKA MIEJSKA W BYDGOSZCZY

Z okazji Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych, dnia 23 października,  pojechaliśmy na wycieczkę do Biblioteki Miejskiej w Bydgoszczy. Mieliśmy okazję zwiedzić pomieszczenia biblioteczne od zaplecza, przechadzać się korytarzami i zaglądać w najciekawsze zakamarki pomieszczeń. Zobaczyliśmy wypożyczalnię, czytelnię, Bibliotekę Bernardynów, dział regionalny, magazyny itd. Uczniowie poznali zasady korzystania z katalogów tradycyjnych i zautomatyzowanych
oraz zasady i potrzebę funkcjonowania Biblioteki.

Strona 19 z 20

Dedicated Cloud Hosting for your business with Joomla ready to go. Launch your online home with CloudAccess.net.