Szkoła Podstawowa w Białych Błotach

Wycieczki szkolne

WIZYTA W SALI ZABAW

W środę 18 września dwie grupy 6-latków wybrały się do Sali Zabaw "Kids Play" w Bydgoszczy. Na miejscu dzieci spotkała przemiła niespodzianka. Sala była  wypełniona przeróżnymi atrakcjami, znajdowały się tam między innymi labirynty, zjeżdżalnie, baseny z kulkami, gry, kąciki zabaw tematycznych itp. Dzieci miały okazję lepiej się poznać, zintegrować i bardzo dobrze bawić. Myślę, zarówno dzieci, jak i opiekunowie będą mile wspominać czas spędzony w tej sali zabaw.

WYJAZD DO KRĘGIELNI KLASY IV D

W ramach integracji zespołu klasowego – klasa IVd  dnia 20 czerwca 2013 r.  wraz z opiekunami wybrała się do kręgielni  Olimpic Bowling Center w Bydgoszczy. W sześcioosobowych grupach, pojadając słodycze – zmierzyli swe siły. Sport połączony z wyśmienitą zabawą sprawił, że dzieci wróciły zadowolone dopytując się o termin następnej wycieczki.

ZŁOTO ZOSTAŁO ZNALEZIONE ...

Dnia 29 maja uczniowie klas III b i III c pojechali  na wycieczkę, aby poznać historię dzikiego zachodu w miasteczku Kansas City. Trzecioklasiści zostali najpierw zaatakowani przez braci Daltonów, ale szybko nadszedł im z pomocą Lucky Luck. Obejrzeli prawdziwy pokaz westernowy, podczas którego aktorzy zaprezentowali nie tylko zdolności aktorskie, ale również niesamowite akrobacje na koniach. Uczniowie zwiedzili krainę baśni i legend, osadę Indian, Zoo i park dinozaurów.

WARSZTATY – FENOMEN PTASICH WĘDRÓWEK

W dniu 30.11.2012r. grupa członków koła przyrodniczego udała się na kolejne już warsztaty naukowe. Organizowane są one przez koło naukowe UKW w Bydgoszczy. Zajęcia rozpoczęły się od części teoretycznej. Zapoznaliśmy się z różnymi informacjami na temat ptaków np. czym się odżywiają. I uwierzcie nam  bocian wcale nie lubi jeść żab, woli za to tłuste myszy.

Następnie rozwiązaliśmy parę ptasich zagadek. Ułożyliśmy puzzle i opowiedzieliśmy o ptakach je przedstawiających.

WARSZAWA

Warszawa – miasto kontrastów i kontrowersji. Czy jest ono najnowocześniejsze, najciekawsze, najbardziej dynamiczne, a może z najważniejszymi zabytkami – takie pytania zadawały sobie klasy V b i VI d podczas dwudniowej wycieczki. Program wyjazdu był bardzo ciekawy i napięty. Uczniowie zobaczyli najważniejsze miejsca "Starej Warszawy" a od przewodnika dowiedzieli bardzo ciekawych informacji. Wiszące ogrody - to dopiero ciekawostka - a mogli je zobaczyć na tarasach Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego.

PLANETARIUM KLAS SZÓSTYCH

Nauczyciele przyrody z panią Żanetą Piotrowską – Sas na czele, jak co roku zorganizowali wyjazd do planetarium w Toruniu dla uczniów klas VI. W dniu 21.11.12r. na wycieczkę udały się klasy VI a,

VI b oraz VI e. Natomiast 22.11.12r. pojechały klasy VI c i VI d.

Naszą przygodę z Toruniem rozpoczęliśmy od zwiedzania nowej Sali interaktywnej – GEODIUM. Wykonywaliśmy tam różne doświadczenia dotyczące zjawisk związanych z naszą planetą, np. jak powstaje miraż, wybuch wulkanu, wytwarzanie energii w sposób ekologiczny (wiatrak, baterie słoneczne) itp.

KLASY III A I III E W MALBORKU

05.06.2013 r. klasy III a i III e wybrały się na całodniową wycieczkę do Malborka. Dzień okazał się pełen wrażeń. Po trzygodzinnej podróży autokarem dotarliśmy do Zamku w Malborku. Przywitała nas deszczowa pogoda, która ani na trochę nie popsuła nam humorów. Pan Przewodnik oprowadzał nas po Zamku  prawie trzy godziny, opowiadał o historii Zamku, o Wielkich Mistrzach, o próbach zdobycia Zamku przez wojska polskich królów. Zamek okazał się ogromny.

BIWAK KLASY VI D

W dniach 26-27 października w murach naszej szkoły odbył się biwak klasy 6 d. Podczas pierwszego wspólnego posiłku (herbata, ciastka i ciasto czekoladowe z jabłkami) uczniowie zostali podzieleni na sekcje odpowiedzialne za posiłki i porządek. Następnie był czas gdzie szóstoklasiści wspólnie grali i rozmawiali. Po czym zorganizowali wojnę na poduszki: dziewczęta - chłopcy. Tradycyjnie odbyła się gra "zbijak" oraz mecz piłki nożnej  na sali gimnastycznej. Podczas wspólnych posiłków furorę robiły sandwiche (które dziewczęta nie nadążały robić) oraz ciepła herbata z cytryną.

BIWAK KLASY VD

W dniach 19.10.2012 - 20.10.2012 odbył się szkolny biwak klasy VD.

Po rozpakowaniu naszych rzeczy wszyscy zagraliśmy w matematycznego chińczyka. Potem odebraliśmy zamówioną pizzę (była pyszna … palce lizać!). Następnie bawiliśmy się w gry ruchowe, tańczyliśmy na specjalnej macie, budowaliśmy model domku oraz graliśmy w różnorodne gry planszowe. Na zakończenie wieczoru obejrzeliśmy film pt. Harry Potter i kamień filozoficzny.

ŚWIATOWY DZIEŃ CZYSTYCH RĄK

15 października to Światowy Dzień Czystych Rąk. Z tej okazji klasa 1f postanowiła odwiedzić Muzeum Mydła i Historii Brudu w Bydgoszczy. Poznaliśmy zwyczaje dbania o higienę już w starożytnej Grecji oraz historię powstawania mydła. Mogliśmy powąchać mydełka, które są starsze od nas. Testowaliśmy pierwszy wymyślony prysznic i toaletę oraz suszarkę do włosów z lat 50-tych. Niektórzy z nas zmierzyli się z bardzo trudnym zadaniem, jakim było pranie ręczne na starej tarce.

Strona 19 z 20

Dedicated Cloud Hosting for your business with Joomla ready to go. Launch your online home with CloudAccess.net.