Szkoła Podstawowa w Białych Błotach

Wycieczki szkolne

BIWAK KLASY VD

W dniach 19.10.2012 - 20.10.2012 odbył się szkolny biwak klasy VD.

Po rozpakowaniu naszych rzeczy wszyscy zagraliśmy w matematycznego chińczyka. Potem odebraliśmy zamówioną pizzę (była pyszna … palce lizać!). Następnie bawiliśmy się w gry ruchowe, tańczyliśmy na specjalnej macie, budowaliśmy model domku oraz graliśmy w różnorodne gry planszowe. Na zakończenie wieczoru obejrzeliśmy film pt. Harry Potter i kamień filozoficzny.

ŚWIATOWY DZIEŃ CZYSTYCH RĄK

15 października to Światowy Dzień Czystych Rąk. Z tej okazji klasa 1f postanowiła odwiedzić Muzeum Mydła i Historii Brudu w Bydgoszczy. Poznaliśmy zwyczaje dbania o higienę już w starożytnej Grecji oraz historię powstawania mydła. Mogliśmy powąchać mydełka, które są starsze od nas. Testowaliśmy pierwszy wymyślony prysznic i toaletę oraz suszarkę do włosów z lat 50-tych. Niektórzy z nas zmierzyli się z bardzo trudnym zadaniem, jakim było pranie ręczne na starej tarce.

WYCIECZKA DO SOLCA KUJAWSKIEGO

Nadszedł dzień oczekiwanej wycieczki. 11 października dzieci ze wszystkich grup oddziału przedszkolnego wybrały się na wycieczkę do JuraParku w Solcu Kujawskim. Na miejscu czekało na dzieci mnóstwo atrakcji m.in. ścieżka edukacyjna śladami prehistorycznych stworzeń, oglądanie filmu w 5D, karuzele i zabawy na placu zabaw.

Wszyscy wrócili uśmiechnięci i pełni wrażeń z nadzieją, że jeszcze raz w to miejsce powrócą.

Więcej…

PIĘKNA PRZYRODA I JEJ DARY!

Uczniowie kółek: plastycznego i fotograficznego wraz z opiekunami – Ireną Gniazdowską i Anną Olkowską wybrali się na pobliską Ścieżkę Dydaktyczną w celu pozbierania materiałów do prac plastycznych oraz sfotografowania piękna jesiennego krajobrazu. Wyjście zaowocowało przemoczonymi nogami od zbierania nie tylko szyszek i fotografowania roślinek, ale przede wszystkim od uzbieranych w siatkach, kieszeniach i kapturach grzybów, których tego dnia było niemało.

RAJD PIECZONEGO ZIEMNIAKA

Dnia 3 października 2012 roku klasa IVd i IVe udały się do Kruszwicy na „Rajd Pieczonego Ziemniaka”. W ramach rajdu odbył się:

- rejs słynnym statkiem wycieczkowym Rusałka oraz promem,

- gry i zabawy na świeżym powietrzu,

- wybory miss i mistera rajdu,

- objadanie się grillowanymi kiełbaskami i oczywiście pieczonymi ziemniakami,

- zwiedzanie Mysiej Wieży.

WYCIECZKA KLASY VC DO OPERY

Dnia 2 października 2012 roku odbyła się wycieczka klasy V c do Opery Nova w Bydgoszczy na spektakl „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”.

Uczniowie z zapartym tchem  śledzili losy królewny i jej przyjaciół. Chętnie dali się też porwać do zabawy z rozbrykanymi krasnoludkami, które pojawiły się również na widowni.

BIBLIOTEKA MIEJSKA W BYDGOSZCZY

Z okazji Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych, dnia 23 października,  pojechaliśmy na wycieczkę do Biblioteki Miejskiej w Bydgoszczy. Mieliśmy okazję zwiedzić pomieszczenia biblioteczne od zaplecza, przechadzać się korytarzami i zaglądać w najciekawsze zakamarki pomieszczeń. Zobaczyliśmy wypożyczalnię, czytelnię, Bibliotekę Bernardynów, dział regionalny, magazyny itd. Uczniowie poznali zasady korzystania z katalogów tradycyjnych i zautomatyzowanych
oraz zasady i potrzebę funkcjonowania Biblioteki.

WYCIECZKA DO TORUNIA

Jak Wisła długa, Sekwana szeroka, a Dunajec rwący, Toruń ze swych wybornych pierników słynący. Dlatego 28.09.2012r. postanowiliśmy wybrać się do ,,Żywego Muzeum Piernika" w Toruniu aby zgłębić tajniki powstawania tego toruńskiego symbolu. Braliśmy aktywny udział w pokazie pomagając wyrabiać ciasto piernikowe: przesiewając mąkę, ubijając w moździerzu korzenie, etc. Następnie przy pomocy oryginalnych form kształtowaliśmy z ciasta własne pierniki, które po wypieczeniu zabraliśmy jako pamiątkę.

AUQA PARK - SOLEC KUJAWSKI

Dnia 15 września 2012 r odbyła się wycieczka klasowa do Auqa Parku w Solcu Kujawskim klas 5f i 5c. Zabawa była przednia, woda mokra, a rura szybka. Do zobaczenia w krótce pod wodą ... W Auqa Parku. Chętnych zapraszamy do wspólnego wyjazdu. Opiekun M.Gołata, J.Dyczko, A.Olkowska.

Tekst, fot. M. Gołata

Strona 20 z 20

Dedicated Cloud Hosting for your business with Joomla ready to go. Launch your online home with CloudAccess.net.