Szkoła Podstawowa w Białych Błotach

Wycieczki szkolne

VI A W MUZEUM FOTOGRAFII

W ramach innowacji pedagogicznej "Obcowanie ze sztuką sposobem na kształtowanie właściwych postaw" dnia 6 kwietnia 2016 roku klasa VI a udała się do Muzeum Fotografii w Bydgoszczy. Uczniowie mieli okazję nie tylko zapoznać się z historią fotografii, różnymi modelami aparatów fotograficznych z poszczególnych dekad, ale także poznać zasady robienia "dobrych" zdjęć.  Bardzo dużą przyjemność sprawiła uczniom praca w ciemni, gdzie tworzyli swoje własne kompozycje, naświetlali a następnie wywoływali je.  Ponadto wykorzystując rożnego rodzaju rekwizyty, uczniowie wzięli udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej.

Rohde Elżbieta

WYCIECZKA DO KOZIELCA

Klasy 2c i 3e odwiedziły Zagrodę Wiejską w Kozielcu. W czasie wycieczki uczniowie mieli okazję karmić zwierzęta, poszukiwać jajka, wykonać palmę wielkanocną, siać rzeżuchę oraz wysłuchać informacji na temat tradycji wielkanocnych. Na końcu na dzieci czekała wspaniała niespodzianka - słodkie, malutkie kurczaczki. Dzieci brały je na ręce i głaskały. Z wycieczki przywieźliśmy wiele wspaniałych pamiątek związanych z wsią i Wielkanocą.

wychowawcy: Agnieszka Rogóż, Dorota Górkiewicz

Więcej…

Tropical Islands zdobyty !!!!

5.00 rano - ciemno, szaro, ponuro, wszyscy jeszcze śpią – a my NIE i wcale nam się nie chce. Zwarci i gotowi stawiliśmy się na zbiórkę, by o 5.15 ruszyć na podbicie jako pierwsi z naszej szkoły Tropical Islands. Droga na wyspę dłużyła się bardzo, gdyż każdy z nas marzył by znaleźć się tam jak najprędzej. I dojechaliśmy – a tam spacery po plaży Morza Południowego, ekspedycje po Lesie Tropikalnym, flamingi na wyciągnięcie ręki, Laguna oraz zjeżdżalnie i wiele innych wyjątkowych atrakcji.

ZUZIA I JEJ TAJNA MISJA

23 lutego klasy 2d i 2g były na wycieczce w kinoteatrze Adria na spektaklu lalkowym "Zuzia i jej tajna misja". Obejrzane przez nas przedstawienie to historia małej dziewczynki, która bierze sprawy w swoje ręce i wyrusza nocą  w poszukiwaniu Księżyca, który pewnego wieczoru nie pojawia się w jej oknie...

BAJ POMORSKI

W minionym tygodniu uczniowie klasy VD i VIC wraz z wychowawczyniami byli w toruńskim teatrze lalek. „ Baj Pomorski” to znany i ceniony w kraju  krzewiciel sztuki.

Spektakl, na który się udaliśmy, to ponadczasowa „Opowieść wigilijna” Karola Dickensa w przekładzie Krystyny Tarnowskiej, a wyreżyserowany przez Czesława Sieńko. Przedstawienie, w którym można było podziwiać grę aktorów z wykorzystaniem lalek  jest przejmującym przesłaniem idei świąt Bożego Narodzenia. Z zapartym tchem śledziliśmy losy głównego bohatera, który z nieczułego skąpca zmienia się w dobrego człowieka.

Spektakl „ Opowieść wigilijna” dostarczył nam wielu niezapomnianych wrażeń.

W MAGICZNEJ CUKIERNI

Dzieci z klasy 1 j we wtorkowe przedpołudnie udały się do Magicznej Cukierni mieszczącej się niedaleko Białych Błot – w Murowańcu. To manufaktura tworząca karmelki bez użycia maszyn. Produkcja słodyczy odbywała się w całości ręcznie na naszych oczach, na podstawie ściśle określonej technologii. To była magia ręcznie robionych, również przez dzieci, kolorowych, bajecznie wyglądających, bardzo słodkich i pachnących lizaków.

ŚWIATŁO Z GROTY NARODZENIA PAŃSKIEGO W BETLEJEM

Każdego roku skauci odbierają Światło z Groty Narodzenia Pańskiego w Betlejem. Następnie Światło transportowane jest do Wiednia za pośrednictwem Austrian Airlines. W Wiedniu ma miejsce ekumeniczna uroczystość, podczas której Płomień jest przekazywany mieszkańcom miasta i przedstawicielom organizacji skautowych z wielu krajów europejskich.

SOPEL

10 grudnia klasa 2k pojechała na wycieczkę do Zakładu Produkcyjnego Sopel w Bydgoszczy. Zwiedziliśmy wzorcownię, w której zapoznaliśmy się z procesem produkcji ozdób choinkowych. Każda z nich wykonana jest ręcznie, co sprawia, że każdy wzór jest niepowtarzalny i wyjątkowy. Podziwialiśmy wzory, limitowane serie z oryginalnymi kryształami Swarovskiego i eksponaty muzealne.

MUZEUM PIERNIKA

Klasa 1 f i 1 j we wtorkowe przedpołudnie udała się do miasta słynącego od wieków z wyrobu pierników – Torunia. Byliśmy w Żywym Muzeum Piernika. Uczestniczyliśmy w procesie powstawania pachnącego ciasta z dodatkiem miodu, tłuczonego kardamonu, imbiru, kory cynamonowej i goździków. Zagniataliśmy ciasto, rozwałkowywaliśmy, zamykaliśmy w ozdobnej formie i słuchając legend o pierniku  i  Toruniu czekaliśmy, aż własny piernik upiecze się w wiekowym piecu.

WYCIECZKA DO FABRYKI BOMBEK

8 grudnia 2015 r. klasy II b i II d udały się na mikołajkową wycieczkę do Fabryki Bombek „Sopel” w Bydgoszczy.

Poznawały kolejne etapy wytwarzania ozdób choinkowych począwszy od miejsca, gdzie szklana rurka zmieniała się w bombkę odpowiedniego kształtu, np.: misia, kuli itp.

Strona 9 z 20

Dedicated Cloud Hosting for your business with Joomla ready to go. Launch your online home with CloudAccess.net.