Szkoła Podstawowa w Białych Błotach

Wycieczki szkolne

„KRAINA BOMBEK”

3 grudnia klasy 1i oraz 1h wybrały się na wycieczkę do fabryki bombek „Sopel” w Bydgoszczy. Dzieci miały możliwość zwiedzenia czterech głównych działów produkcji. W dziale „dmuchalnia” uczniowie zobaczyli,  jak podgrzewa się szklane rury, by z przygotowanych porcji szkła wydmuchać kule, z których powstaną piękne ozdoby choinkowe.

BIWAK KLAS 5 F I 5 G

Czy jest coś fajniejszego niż nocowanie w szkole?

Klasa 5 g już od zeszłego roku wie, że jest to niepowtarzalnie spędzony czas. To był  ich drugi biwak szkolny. Klasa 5 f mogła przekonać się po raz pierwszy i też już wie, że jest super. Trochę pooglądaliśmy, ciut poszaleliśmy  i rozwijaliśmy się plastycznie – nawet udało się nam pospać – sami zobaczcie.

Anna Olkowska

WE ARE THE CHAMPIONS!!!

Uczniowie klas 3-6 mieli okazję przeżyć w Dąbkach pięciodniową przygodę kulturowo-lingwistyczną, biorąc udział w multikulturowych warsztatach. 150 metrów od morza uczestniczyliśmy w zajęciach prowadzonych przez native-speakerów z Włoch, Wenezueli, Irlandii, Togo oraz Ukrainy.

BIWAK ZESPOŁU WOKALNEGO „NUTKI”

W piątek 27 listopada po południu dzieci z zespołu " Nutki " przyjechały do szkoły na biwak, który trwał do rana następnego dnia. Pomyliłby się ktoś, myśląc że  po całym tygodniu  już tylko będziemy odpoczywać. Nic podobnego! Nutki bardzo pracowicie spędziły czas. Po rozpakowaniu  swoich rzeczy  i przygotowaniu miejsca do spania, zespół pracował nad świątecznym repertuarem.

WYCIECZKA DO MUZEUM OKRĘGOWEGO W BYDGOSZCZY

5 listopada pojechaliśmy do Muzeum Okręgowego im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy. Braliśmy udział w zajęciach, które odbywały się w dziale Archeologicznym. Podczas tej wspaniałej  podróży w czasie dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek na temat zwyczajów, wierzeń czy metod zdobywania pożywienia pierwotnych ludzi. Wśród zabytków znajdowało się również wiele narzędzi,  biżuterii oraz naczyń. Każdy z nas mógł zaprojektować swoje własne wzory na prehistorycznym

MUZEUM WOJSK LĄDOWYCH

19 listopada klasy  II j i III d wraz z wychowawczyniami odwiedziły Muzeum Wojsk Lądowych w  Bydgoszczy. Uczniowie mieli możliwość obejrzeć eksponaty z lat przedwojennych i z okresu II Wojny Światowej. Były to: broń palna i sieczna, armaty, czołgi, mundury oraz wyposażenie wojskowego plecaka.

D. Gapińska i M. Kmieć

3A I 3E W MUZEUM WOJSK LĄDOWYCH

4 listopada 2015 roku klasy 3a i 3e wraz ze swoimi paniami Dorotą Górkiewicz i Joanną Wysocką wybrały się do Bydgoszczy, do Muzeum Wojsk Lądowych.

Zdecydowaliśmy się na tę wizytę w związku ze zbliżającym się 11 XI - Narodowym Świętem Niepodległości.

Obejrzeliśmy tam wystawę „Od Cedyni do Karbali”, która przedstawia dzieje formacji wojsk lądowych, które z upływem czasu przekształciły się w oddzielny rodzaj Sił Zbrojnych RP.

MAGICZNA CUKIERNIA

3 listopada wybraliśmy się do Magicznej Cukierni – manufaktury słodyczy w Murowańcu. Uczestniczyliśmy w warsztatach, w trakcie których mieliśmy szansę sami stworzyć smakowite lizaki. Podczas warsztatów mogliśmy zapoznać się z procedurą oraz procesem powstawania słodyczy. Uwierzcie, własnoręcznie zrobione słodycze smakują jeszcze lepiej!!! Czekając na autobus, spędziliśmy czas na placu zabaw. Wycieczka była bardzo udana.

IIIg z wychowawcą Moniką Bordon

Więcej…

KLASA IIIC W BYDGOSKIM RATUSZU.

21 października 2015r  zwiedzaliśmy Ratusz – miejsce pracy Prezydenta miasta Bydgoszcz. Zostaliśmy miło przyjęci . Zasiedliśmy na honorowych miejscach w sali obrad Rady Miejskiej. Dowiedzieliśmy się wiele o pracy Urzędu Miasta. Mieliśmy okazję obejrzeć portrety wszystkich byłych prezydentów Bydgoszczy. Wycieczka była ciekawa i pouczająca.

Iwona Kościelska z klasą IIIc.

WESTERPLATTE

Westerplatte to miejsce szczególne. W czasie całego okresu wrześniowych walk o Westerplatte Wartownia Nr 1 była kluczowym punktem polskiej obrony. W październiku harcerze z naszej  szkoły wybrali się na wyprawę do Gdańska. Głównym punktem wycieczki była wartownia na Westerplatte.

Strona 9 z 19

Dedicated Cloud Hosting for your business with Joomla ready to go. Launch your online home with CloudAccess.net.