Z okazji Dnia Bibliotekarza i Bibliotek o pracy i funkcjonowaniu współczesnej biblioteki szkolnej, w porannym programie naszej regionalnej telewizji, opowiadała nasza nauczycielka bibliotekarka, pani Monika Rzońca.

 

 

Uczennice z klasy 8 d Szkoły Podstawowej im. Juliusza Verne'a w Białych Błotach  biorą udział w projekcie filmowym Centropy oraz Stowarzyszenia Nauczycieli Historii, którego celem jest ukazanie poprzez krótki film historii, życia codziennego i kultury polskich Żydów. Spośród zaproponowanej problematyki uczennice zdecydowały się zrealizować temat poświęcony społeczności żydowskiej Fordonu – obecnie dzielnicy Bydgoszczy, niegdyś samodzielnego miasteczka, w którym splatało się życie i historia trzech kultur: katolickiej, protestanckiej  oraz żydowskiej - będącej przedmiotem projektu. Realizacja powyższej tematyki z pewnością nie byłaby możliwa bez pomocy i wsparcia merytorycznego pana Damiana Rączki wiceprezesa Stowarzyszenia Miłośników Starego Fordonu,  autora i współautora licznych artykułów, książek, administratora strony FB „Starofordoński Spichlerz Historii” opisującej dzielnicę Fordon i jej dawnych mieszkańców.

WARSZTATY CHÓRU CHANSON

26 kwietnia 2019 roku Chór Chanson uczestniczył w Regionalnych Warsztatach ogólnopolskiego programu Śpiewająca Polska – Akademia Chóralna, prowadzonych przez wybitnego chórmistrza, pedagoga i animatora amatorskiego ruchu muzycznego, panią Alicję Szelugę z Poznania. Ta pasjonatka muzyki chóralnej poprowadziła około 1000 koncertów. Wzięła udział w 22 polskich i międzynarodowych konkursach chóralnych, zdobywając w nich ze swoim Chórem Skowronki z Poznania główne nagrody.

 

PRZEDSZKOLAKI W BIBLIOTECE SZKOLNEJ BUDYNEK B

 Cele zajęć:

  • Wprowadzenie dzieci w świat literatury
  • Budzenie zainteresowania książką poprzez ciekawe zabawy i konkursy
  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
  • Rozbudzanie wyobraźni
  • Rozwijanie twórczości literackiej i plastycznej
  • Rozwijanie kreatywności
  • Rozbudzanie potrzeby czytania

 

BARWNA SZKOŁA

SENSOPLASTYKA

 

 W Szkole Podstawowej im. J. Verne’a w Białych  Błotach od lutego 2019 roku realizujemy z pomocą Funduszy Europejskich projekt zajęć prowadzonych metodą Sensoplastyka.

 Zostały utworzone cztery grupy warsztatowe liczące dziesięcioro dzieci z klas II, III, IV, V.

 Zajęcia odbywają się we wtorek, środę, czwartek oraz w piątek.

 

 21 marca i 2 kwietnia 2019r. klasy 3e i 3 b gimnazjum wraz z wychowawcami: Małgorzatą Piecuch, Justyną Makowiecką i nauczycielem bibliotekarzem Aliną Janowicz, uczestniczyły w warsztatach poświęconych wojnie, odbywających się w Muzeum Oświaty w Bydgoszczy. Uczniowie aktywnie pracowali w grupach, których zadaniem było przybliżenie biografii osób żyjących w czasie wojny, będących dziećmi. Wojna kojarzyła im się z nienawiścią, rozpaczą, gniewem, śmiercią, głodem, nędzą itp. Uczestnicy wypracowali następujące hasła, które zapadły im głęboko w pamięci:

Międzynarodowy Dzień Teatru w świetlicy -27.03.2019
Uczniowie "aktorzy" w ponadczaswej sztuce pt " Czerwony Kapturek".
 
 
Organizatorzy nauczyciele świetlicy bud.A

DZIEŃ MITÓW GRECKICH

     18 marca 2019 roku klasy piąte wzięły  udział w „DNIU MITÓW GRECKICH”. Uczniowie wcielili się w postacie bogów i herosów, przygotowali stroje oraz boskie atrybuty.

     O godzinie 10:45 spotkaliśmy się  w auli, by obejrzeć prezentację klasy 5a o bogach i herosach greckich oraz inscenizację mitu o Demeter i Korze w wykonaniu klasy 5f. Wspaniała scenografia, niezwykłe stroje i nastrojowa  muzyka przeniosły uczniów do świata starożytnej Grecji, pozwoliły poczuć się jak w mitycznej krainie.

MARCOWA FILHARMONIA

 

„Hiszpański zawrót głowy”- pod takim tytułem odbył się kolejny koncert muzyków filharmonii bydgoskiej dla uczniów naszej szkoły.

Gośćmi naszymi byli:

TYDZIEŃ MÓZGU

11-15. 03. 2019 r. obchodziliśmy „Tydzień mózgu”. Jest to międzynarodowe święto mające na celu popularyzację wiedzy o mózgu i jego działaniu.

Co się działo w naszej szkole?

  1. Uczniowie obejrzeli przedstawienie „Sen Alicji” ( spektakl przygotowany przez uczniów klasy III a gimnazjum) i dowiedzieli się, jak funkcjonuje mózg i czego potrzebuje, by prawidłowo się rozwijać.
  2. We wtorek w całej szkole rozmieszczone były stoiska ze smakołykami, które „odżywiają” mózg. Uczniowie mogli posmakować pestek, gorzkiej czekolady i różnych owoców.  Klasy  VII, VIII i III gimnazjum wzięły udział w zajęciach dotyczących zdrowego odżywiania.