Gabinet logopedyczny to ważne i szczególne miejsce w naszej szkole, gdyż tam znękany trudami uczeń przychodzi, aby odzyskać naturalną radość dziecięcą, wiarę w siebie i ludzi.
Praca logopedyczna z dziećmi w naszej szkole obejmuje diagnozę logopedyczną, czyli rozpoznanie zaburzeń artykulacyjnych i fonacyjnych spowodowanych uszkodzeniami lub dysfunkcją obwodowych narządów mowy, logoterapię, czyli logopedię korekcyjną, a więc usunięcie zaburzeń mowy, głosu, słuchu i trudności w czytaniu i pisaniu, jak również profilaktykę logopedyczną, czyli zapobieganie zaburzeniom mowy i głosu poprzez właściwe kształtowanie mowy u dzieci przez rodziców i nauczycieli. Dzięki współpracy z panią stomatolog dzieci mające nieprawidłowości w budowie anatomicznej narządów artykulacyjnych są kierowane do lekarzy specjalistów (ortodonty, foniatry).
Bardzo ważną rolę pełnią również psychoterapia, czyli relaks i trening autogenny, jak również współpraca z rodzicami i wychowawcami, a także integrowanie z grupą rówieśniczą.Terapia przebiega w oparciu o opracowany plan pracy logopedycznej dostosowany do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci.
Terapię logopedyczną prowadzą: Izabela Forgiel, Alina Janowicz oraz Oliwia Barczak.