16 marca klasy IIIc i IIIk wybrały się na zajęcia w punkcie edukacji ekologicznej w Balczewie PLAST-MAR, które łączą teorię z praktyką. Na początku w dużym kolorowym holu uczniowie przy specjalnych stanowiskach dowiadują się co to są odpady. Potem poznają zasady ich segregacji.

Tuż przed feriami odwiedziliśmy „Muzeum Fotografii” w Bydgoszczy.

Zobaczyliśmy wystawę stałą i mogliśmy podziwiać aparaty oraz sprzęty służące do wykonywania zdjęć, ale to nie wszystko. Wzięliśmy też udział w profesjonalnej sesji fotograficznej, której efekty zachwyciły wszystkich.

Wyjazd okazał się bardzo udany, wszystkim polecamy wybrać się w to miejsce.

Uczniowie i wychowawca klasy 6a

6 grudnia to bardzo magiczny dzień. Klasa 1 c wybrała się na pokaz tworzenia słodyczy do Karmelowej Krainy- Manufaktury słodyczy , mieszczącej się przy ulicy Długiej w Bydgoszczy. Uczniowie zapoznali się z procesem wytwarzania masy cukierniczej. Każde dziecko wykonało swojego kolorowego  lizaka.

Wychowawca klasy: Sandra Walczak-Grażyńska

Z okazji mikołajek 5 grudnia klasa 3 g pojechała do Olimpic Center Bowling w Bydgoszczy. Tam dzieci przez ponad godzinę grały w kręgle. Następnie  uczestniczyły w grach i zabawach mikołajkowych prowadzonych w języku angielskm.

Czy Mikołajki mogą być wcześniej? Oczywiście!  Przekonała się o tym klasa VI g. Zebrała się wieczorem 2 grudnia,  by wspólnie spędzić noc z atrakcjami mikołajkowymi.  Czas upływał szybko: na wygłupach, bitwie na poduszki, tworzeniu najdłuższego łańcucha choinkowego, konsumpcji pysznych kanapek, ciepłych zapiekanek z napojami i cudownie pachnących już świętami ciast oraz oglądaniu filmów.

30 grudnia grupa uczniów z naszej szkoły uczestniczyła w warsztatach przyrodniczych z zakresu biologii i fizyki. Zajęcia zostały zorganizowane przez Zespół Szkół Ogólnokształcących numer 6 w Bydgoszczy w ramach III Konferencji Naukowej „Rozwiń skrzydła wiedzy”. Dzieci mogły doświadczyć,  jak w sposób praktyczny i nietuzinkowy wykorzystać wiedzę zdobytą w szkole.

Anna Owedyk

3 grudnia po raz kolejny wyruszyliśmy do Barcina na basen. I tym razem czekała tam na nas moc atrakcji.Przywitał nas Mikołaj ze swoimi pomocnikami, którzy wskoczyli razem z nami do wody. Pływaliśmy, zjeżdżaliśmy z rury, relaksowaliśmy się w jacuzzi, a także...chodziliśmy po wodzie. No dobrze, mieliśmy rozłożony specjalny, piankowy pomost. Gdy już czas wodnego szaleństwa dobiegł końca, otrzymaliśmy pyszne mufinki i ciepły napój. Po wyjściu z wody  czekała na nas kolejna niespodzianka. Mikołaj obdarował nas słodkościami.

W piątek 2 grudnia Samorząd Uczniowski spotkał się na biwaku, by pracować nad nowym regulaminem. Po burzliwych obradach znaleźliśmy także czas na wspólną zabawę oraz rozmowy, niemalże do białego rana.

W miniony piątek uczniowie klasy IV D udali się na wycieczkę do Muzeum Oświaty w Bydgoszczy. Placówka ta prezentuje historię, działalność, akcesoria i wyposażenie szkolne w Bydgoszczy i regionie bydgoskim, począwszy od okresu zaboru pruskiego aż po czasy współczesne. Nasi uczniowie zwiedzali wystawę „ Szkoła sprzed lat” .

25 listopada 2016 roku pojechaliśmy na wycieczkę z klasą 4c do fabryki bombek w Gnieźnie. Wybraliśmy się tam, aby zobaczyć, jak powstają ozdoby choinkowe.

Spotkaliśmy się o godzinie 8:30 przed szkołą. Wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy. Podróż minęła szybko . O godzinie 10:00 byliśmy na miejscu. Najpierw poszliśmy zwiedzić ponad 600-letnią Katedrę Gnieźnieńską, w której znajdują się zabytkowe relikwie św. Wojciecha.