Szkoła Podstawowa w Białych Błotach

Wycieczki szkolne

SZKOŁA PRZETRWANIA KLASY V E

W dniu 20 czerwca 2016r udaliśmy się całą naszą klasą na szaloną przygodę w nieznane nam tereny-polana leśna Łącko k/Inowrocławia. Środek lasu, piękna przyroda i niestety...cały czas deszcz. Na początek solidna musztra wojskowa. Wszyscy otrzymali maskujące kombinezony wojskowe i ekwipunek. Dowództwo wysłało załogę na ekspedycję, w której trzeba się wykazać wieloma umiejętnościami. Zadanie polegało na przejściu szlaku wiodącego przez tereny nieprzyjaciela i zdobycie celu.

BIWAK KLASY 5 B

Piątek 17 czerwca był dla klasy 5a wyjątkowy! Uczniowie spędzili ze sobą cały dzień i noc- wszystko za sprawą biwaku kończącego rok szkolny 2015/2016.  Zaczęliśmy od wyjazdu do kina na film „Alicja po drugiej stronie lustra”, potem był obiad i podchody w lesie. Pogoda była dla nas łaskawa i wszystkie plany związane z zabawą na świeżym powietrzu zostały zrealizowane.

KONIEC ROKU TUŻ TUŻ

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami, słońce za oknem nie zachęca do rozwiązywania zadań w sali, więc uczniowie klas Ii i Ib zrobili sobie krótką przerwę w zajęciach i udali się na lody. Ulubiony smak pierwszaków to ciasteczkowe i truskawkowe, ale wszystkie były pyszne. Teraz czekamy na świadectwa i zamierzamy dobrze wypocząć podczas wakacji, aby stawić czoło drugiej klasie.
Wychowawcy i Uczniowie klas Ib i Ii
Więcej…

WSPOMNIENIE Z WYCIECZKI DO GNIEWU.

Dnia 9 czerwca 2016r klasy  klasy  IIIe i IIIc odbyły  wyprawę do zamku w Gniewie.Najpierw poznaliśmy pracę średniowiecznych rzemieślników: drukarzy, mincerzy, tkaczy. Na strzelnicy niektórzy strzelali z łuku lub kuszy. Potem uczestniczyliśmy w pokazie konnym przedstawiającym historię polskiej husarii. Następnie obejrzelismyciekawy spektakl pt.’’Wakacje z duchami”. Po obiedzie zwiedzaliśmy zamek. Poznaliśmy jego dzieje. Na koniec upiekliśmy kiełbaski w ognisku. Wycieczka była pełna niezapomnianych wrażeń.

Iwona Kościelska

Dorota Górkiewicz

WARSZAWA

W 1050 rocznicę Chrztu Polski odbyły się w naszej szkole2 konkursy: historyczny i plastyczny. Dla zwycięzców tych konkursów zorganizowaliśmy wycieczkę do Warszawy. Uczestnikami byli: Wiktor Bejtka, Karol Plichta, Paulina Czyżewska, Wiktoria Janka, Wiktoria Brett, Aleksandra Olkowska, Martyna Kwiatkowska, Samuel Kotliński, Zofia Opalińska, Maja Kozłowska, Aleksandra Wojtkowiak.

GNIEW ZDOBYTY!!!

12-13 maja wybraliśmy się na wycieczkę do Gniewu. To była niezwykła podróż w czasie. Gospodarze zamku zadbali o to, abyśmy na każdym kroku mogli dotknąć historii. Przygotowali dla nas mnóstwo atrakcji. Ledwie zdążyliśmy zwiedzić zamek, a już pochłonęły nas szarże husarii, gonitwy z kopią do pierścienia, atak szablą i pałaszem.

LEŚNA SZKOŁA

W środę 18 maja 2016 roku  klasy III a oraz III e udały się do niezwykłej szkoły na niezwykłe lekcje. Była to "Leśna szkoła". Wszystkie zajęcia odbywały się w lesie - i marsz po szlaku oznaczonym konwalią, i głośne czytanie z tablic ustawionych na "Leśnej Ścieżce",  i przyroda - poszukiwanie różnych gatunków roślin, poznanie budowy drzewa, zaznajomienie z roślinami trującymi w naszych lasach, a nawet plastyka - rysowaliśmy "Las w majowej szacie".

Z WIZYTĄ W LESIE

10 maja 2016 roku w piękny, majowy dzień klasa III b wybrała się, kolejny już raz, na leśną ścieżkę  dydaktyczną w Białych Błotach. Naszą wizytę rozpoczęliśmy od spaceru po lesie, podczas którego zadaniem dzieci było wyszukiwanie roślin przedstawionych na kartach pracy. Dziewczynki wykazały się lepszą spostrzegawczością-brawo dla nich! Po powrocie ze spaceru nastąpił ciąg dalszy „leśnej wizyty”.

WYCIECZKA DO GOLUBIA DOBRZYNIA KLASY IV E I V D

13 - 14 kwietnia 2016 roku klasy IV e i V d wybrały się na wycieczkę na zamek golubski.

Nie była to jednak zwyczajna wycieczka. Uczniowie  zwiedzili nie tylko gotycko- renesansową rezydencję i zapoznali się z jej  historią, ale przeżyli  wiele atrakcji.

Wzięli udział w warsztatach  artystycznych,  na których powstały samodzielnie wykonane  naczynia z  gliny oraz  kartki okolicznościowe.

VI A W MUZEUM FOTOGRAFII

W ramach innowacji pedagogicznej "Obcowanie ze sztuką sposobem na kształtowanie właściwych postaw" dnia 6 kwietnia 2016 roku klasa VI a udała się do Muzeum Fotografii w Bydgoszczy. Uczniowie mieli okazję nie tylko zapoznać się z historią fotografii, różnymi modelami aparatów fotograficznych z poszczególnych dekad, ale także poznać zasady robienia "dobrych" zdjęć.  Bardzo dużą przyjemność sprawiła uczniom praca w ciemni, gdzie tworzyli swoje własne kompozycje, naświetlali a następnie wywoływali je.  Ponadto wykorzystując rożnego rodzaju rekwizyty, uczniowie wzięli udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej.

Rohde Elżbieta

Strona 7 z 19

Dedicated Cloud Hosting for your business with Joomla ready to go. Launch your online home with CloudAccess.net.