Polska - godło

im. MARIANA REJEWSKIEGO
W BIAŁYCH BŁOTACH

SPBB - logo

"Naszym celem jest rozwijanie umysłów za pomocą nauki i umiejętności, ale także uszlachetnianie serc i dusz."

Kaszuby

Niedawno pojechaliśmy w dwie klasy 5c i 5f na dwudniową wycieczkę na Kaszuby. Na początku naszego wyjazdu zwiedziliśmy skansen Muzeum – Kaszubski Park Etnograficzny
im. Teodory i Izydora Gulgowskich we Wdzydzach. Uczestniczyliśmy tam w warsztatach:

1) Dawno temu w szkole. Poznaliśmy szkołę z okresu międzywojennego oraz historię szkolnictwa na Pomorzu. Uczyliśmy się pisać gęsim piórem i  śpiewaliśmy „Kaszëbsczé nótë”.

2)  Malarstwo na szkle. Poznaliśmy historię malarstwa na szkle, technikę wykonania, tematy i zdobnictwo kaszubskich szklanych obrazów. Namalowaliśmy przepiękne kwiaty na szkle.

Popołudniu dotarliśmy do miejscowości Kolano, gdzie mieliśmy nocleg w Gospodarstwie agroturystycznym Stadnina Koni Kolano. Wieczorem odbyło się ognisko i zabawy do 22.00.

Nazajutrz zwiedzaliśmy okolicę jadąc wozami drabiniastymi z końmi. Ostatnim punktem naszego wyjazdu była wieża widokowa we Wieżycy ( 329 m n.p.m.) – Z platformy widokowej roztacza się widok na Wzgórza Szymbarskie i jeziora tzw. Kółka Raduńskiego.

Na pewno miło zapamiętamy ten wyjazd.